KLUB UNG
brevkassespørgsmål af
Noname
14 år
Jeg ved der er noget som hedder Klub Ung i Roskilde og at det er gratis at deltage. Men ved ikke helt hvordan jeg kommer i gang. Vil gerne være en del af det hele. Jeg bor alene med min mor og lillesøster, og er lige flyttet til Roskilde. Kender ikke så mange og synes det er totalt akavet at spørge andre om de vil med. De andre kender hinanden og har allerede gang i andre ting. Mest går jeg bare hjem fra skole og spille computer. Men vil bare gerne mødes med nogle efter skole, hænge ud og lave noget sjovt sammen. Kan I hjælpe mig med at finde en åbning?

Svar:
Kære du.
Velkommen til Roskilde, hvor er det dejligt du skriver her.
Der er rigtig  mange forskellige tilbud til unge i Roskilde, og det kan de voksne i klubben helt sikkert fortælle dig mere om, for det er helt rigtig at der noget der hedder KLUB UNG
KLUB UNG er for unge fra 13-17 år, og det er meget forskelligt hvem der kommer og hvad de laver, Man må komme i dem alle sammen, og det er ganske rigtig gratis
KLUB UNG er flerer steder, så først skal du finde ud af hvilken en der er tættest på dig.
De har alle sammen en facebook side, du kan gå ind og se hvad de laver og måske skrive en besked til dem om at du gerne vil kommer. Så ved de voksne at du kommer.
Der er:
Crib'n i jyllinge  - Facebook: crib'n nord
Ung EI i Ågerup og gundsømagle - Facebook: UNG EI
Gadegården i Himmelev & Nymarksgård i Trekroner - Facebook: KLUB UNG Røst
Hedeboparken - Facebook:  KLUB UNG Hedeboparken
Kildegården - Facebook: Café U
Østervang - facebook: KLUB UNG Østervang
Søndergådren i Svorgerslev -Facebook:  KLUB UNG Søndergården
Musicon - Facebook: Facebook:  KLUB UNG Musicon
Tjørnegårdskolen- Facebook: KLUB UNG Arena
Gadstrup, Dåstrup og Viby - Facebook: KLUB UNG Hjørnet
Du skriver du gerne vi være en del af det hele, Jeg ved der er noget der hedde Ung til Ung, som er en del af KLUB Ung, det er unge der tager ud og holde roplæg for andre ung om forskellige ting. De har et rigtig godt fællesskab, så hvis du kunne tænke dig at blive en del af et fedt fællesskab kunne det være at det er noget for dig. - Du kan skrive til dem på Facebook Ung til ung - Roskilde
Jeg ved de vil glæde sig til du kommer.