Tror mine forældre skak skilles
brevkassespørgsmål af
Anonym
10 år
Min mor og far skænnes meget og igår sagde min far at han ikke gidder skænnes med min mor mere og nu tror jeg de skal skilles men jeg vil ikke ha det. Min far er kørt til min farmor. Jeg er bange og jeg har ondt i maven. Kan man gøre nået.

Svar:
Hej pige.
Tak for at du har skrevet til os i brevkassen og delt din historie. Det lyder som en hård, ensom og svær situation du står i.
Hvis du har en følelse af at din mor og far er ved at skilles er det helt normalt at man reagere i sådan nogen sitautioner, ved at få ondt i maven eller blive bange.
Det lyder til at du ikke er sikker på, om de skal skilles. Hvis de skal skilles, behøver det ikke at betyde, at din mor og far ikke elsker dig. De vil stadig være der for dig og sørge for at du er tryg.
Tal med dine forældre:
Jeg vil opfordre dig til at tale med dine forældre om hvordan du har det, hvis du er klar til det? Måske kan det give dig svar på nogen af dine bekymringer?
Tal med en anden voksen:
Hvis du har en nær voksen tæt på dig kan du også tale med dem. Det kan være en bedstefrældre eller din klasselærer, som kan støtte dig.
Men vil gerne slå fast at uanset hvad der kommer til at ske mellem din mor og far så elsker de dig stadig.
Jeg håber at du kan bruge mit svar. Du er altid velkommen til at skrive igen eller skrive i vores chat. I chatten kan du skrive anonymt med en rådgiver.
De bedste hilsner fra Diana