Scooter banden!
brevkassespørgsmål af
gymnasieeleven
17 år
I odder er der en gruppe som kalder sig scooterbanden. De hærger faktisk byen lidt i weeeknden. Jeg har oplevet at de har slået på en af mine venner. Ved ikke om I kender dem eller har hørt om dem. Jeg skriver til jer for at gøre opmærksom på det og håber I måske også vil gøre noget ved det. Ved ikke helt hvad der er at gøre, men måske tage fat i scooterbanden og snakke med dem og deres forældre så vi andre ikke skal være utrygge. Hej herfra.

Svar:
Hej gymnasieeleven,
Tak for dit brev:-) Jeg tror, hvis man har sin gang i Odder og omegn kan man ikke komme udenom at have hørt om Scooter drengene bla. Igennem artikler i avisen og opslag på Facebook. Jeg ved også godt at nogle af drengene har haft det, man kan kalde for en bekymrende adfærd… Men jeg ved også at det er meget få af de drenge, som køre på scooter, der er dissiderede aggressiv. Langt de fleste af drengene er helt almindelige flinke drenge, som bare er vilde med at køre scooter. SSP og ungdomsskolen i Odder har her i efteråret 2019 haft stor fokus på scooter drengene, her har været afholdt møde for drengen og møde med forældrene. Jeg håber at de initiativer der er blevet taget af Odderkommune, kan mærkes. Hvis du føler dig utryg eller oplever ubehagelige episoder, er du meget velkommen til at ringe til Odderkommunes SSP konsulent Kristian Kilt på tlf. 20 90 34 11.
Igen mange tak for dit brev!
Kh Line