Min ven tager stoffer
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Dreng på 16 år Hej Cyberhus jeg er bekymret for min vens helbred. Det sidste stykke tid er han kommet længere og længere ud af et forkert spor, han er nemlig begyndt at tage stoffer. Jeg vil gerne hjælpe ham men han vil ikke tage imod hjælpen. Jeg har opfordret ham at tale med sine forældre eller et andet familiemedlem. Men det vil han ikke. Hans forældre er ikke opmærksom på det, så jeg føler ansvaret ligger på mig, men jeg har ikke lyst til at sige det til han forælder fordi jeg er bange for det ødelægger vores venskab. Hvad skal jeg gøre.

Svar:
Hej,
Jeg forstår godt din bekymring og modigt af dig at skrive til os. Det er rigtigt fint at du siger til din, at han skal snakke med sin familie om det. Men det kan også nogen gange være svært.
Der er nogle ting du kan gøre hvis du vil. Men du bestemmer selvfølgelig selv.
Det lyder til at din ven ikke synes det er så spændende at bede om hjælp fra sin familie.
Hvis din ven virkelig ønsker hjælp til at stoppe med stoffer, så kan du sammen med ham, komme til os og få en snak. Vi skal blot snakke om hvordan vi kan hjælpe ham. Og han behøver til en start, ikke tale med sine foældre om det. Det kan jeg gøre.
Du kan kontakte mig på mobil 51710457, bare send en sms.
mvh Thomas