Eksamensangst
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Jeg bliver færdig med 9. kl. til sommer og det betyder at der venter en masse eksamener. Jeg hader det. Jeg lider af eksamensangst. Så den ene dag overvejer jeg at droppe ud af skolen og den anden vil jeg gerne have noget hjælp. Kan man snakke med nogen om eksamensangst. Det begynder allerede at fylde meget.

Svar:
Kære dig,
Hvor er det godt, at du rækker ud – det viser, at du virkelig ønsker at finde en løsning, og det er første skridt i den rigtige retning!
Du skriver, at eksamensangsten allerede fylder meget, og det er helt forståeligt. Du er langt fra alene om at have det sådan, og heldigvis findes der hjælp. Det er muligt at tale med nogen om det, og det kan gøre en stor forskel.
Vi har gode erfaringer med at hjælpe andre unge, der står i samme situation som dig.
En mulighed er Okay Ung, et gratis samtaletilbud for unge. Her kan du få en fortrolig snak med en voksen, der kan hjælpe dig med at håndtere din eksamensangst.
Du kan kontakte Maria fra Okay Ung på 51 37 41 43 – hun vil rigtig gerne hjælpe, og I kan sammen finde et tidspunkt, der passer dig.
Vi hepper på dig!
Kh Diana