Chatgpt på terminsprøve
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg er en dreng på 15 år. Vi havde terminsprøve og jeg sad fast på et tidspunkt. Så puttede jeg teksten ind på chatgpt, også spurgte jeg om den kunne hjælpe mig med at hjælpe mig med at finde på noget at skrive. Også skrev den alt det jeg havde det svært med. Og nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre ved det og har meget dårlig samvittighed. PLZZ HJÆLPE MIG!!!!!!

Svar:
Hej dreng på 15 år.
Tak fordi du har valgt at skrive til os. Det kræver enorm mod at række ud, især når man har dårlig samvittighed over noget!
Det er helt normalt at føle sig presset under en terminsprøve og der er mange som har det på samme måde som dig.
Når du beskriver, at du brugte ChatGPT til at få hjælp, lyder det som om, du gjorde det, fordi du virkelig gerne ville klare det godt og ikke vidste, hvad du ellers skulle gøre i situationen.
At du nu sidder med dårlig samvittighed viser, at du faktisk har en stærk fornemmelse for, hvad der føles rigtigt og forkert for dig. Det er en vigtig evne at have – og det siger noget godt om dig.
Du er ikke den eneste, der har været i tvivl om, hvad man må og ikke må i sådan en situation. Det kan være svært at finde ud af, hvad der er snyd, og hvad der bare er et forsøg på at forstå noget bedre.
Måske har du lyst til at snakke lidt om, hvad der præcis føles svært lige nu? Handler det om, hvad du gjorde, hvad andre vil tænke, eller noget helt tredje?
Vi vil rigtig gerne hjælpe dig videre – både med det, du føler lige nu, og hvis du vil snakke om, hvordan du kan håndtere lignende situationer fremover.
Du er meget velkommen til at besvarer denne henvendelse eller skrive til os i den anonyme SMS-chat funktion vi har. Du sender blot en SMS til: 25 80 00 55 og vi sidder klar til at hjælpe dig 1:1.
Jeg ønsker dig en dejlig dag.
De bedste hilsner Diana