Ungdomskole i næstved?
brevkassespørgsmål af
Minna
16 år
Jeg vil gerne have nogle flere venner og nogle andre venner end dem som jeg kender fra skolen. Føler mig en del udenfor og har ikke nogen som jeg er tætte med. Jeg har tænkt på at gå i ungdomsskolen men er meget usikker på om jeg kan komme der og om det er noget for mig da det virker meget for voksne når jeg kigger på deres hjemmeside: https://www.naestvedung.nu/ - jeg er ikke fremtidens voksen! Jeg ved ikke engang hvem jeg egenligt er, vil bare gerne møde en ven. Sååh når jeg skriver er det nok bare for at få et par gode råd til hvordan jeg kan komme i gang med at møde nogle søde mennesker :) Lige nu virker der meget langt ind til fællesskabet med andre! Håber mit spørgsmål giver mening og I kan give mig et par gode råd :)

Svar:
Hej Minna.
Det er nogle gode tanker du har gjort dig. Vi vil foreslår dig at tage udgangspunkt i dine interesser - sport, kreativ eller andet - og herigennem finde en fritidsinteresse. Det er oftes letteste at finde sammen med nogen og finde venner hvis man har deler samme interesse.
Næstved ungdomsskole har mange forskellige tilbud til unge og er præcis til din aldersgruppe, også selvom de skriver fremtidens voksne. Så det kunne sagtens være en mulighed for dig som du også selv skriver. Fælles for de forskellige tilbud/aktiviter der er, er at man går meget op i fællesskabet og positive oplevelser sammen med andre unge.
Derudover er der noget der hedder ventilen her i Næstved, det er for unge i alderen 15-25 år. Vi vil foreslå dig at gå ind på deres hjemmeside: ventilen.dk og herfra vil du blive guidet til  at starte der, da det for mange er svært at komme alene første gang.
Vi håber du kan bruge de råd vi har givet dig og ellers er du velkommen til at skrive igen :)