plejefamilie/kærste
brevkassespørgsmål af
Cassandra
13 år
Hej jeg er en pige som bor i plejefamilie og jeg har mange problemer og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med dem og jeg kan ikke snakke med nogle om det og jeg må ikke snakke om det med nogle kun min plejefamilie men når jeg siger det til dem så er det som om at de ikke lytter men det gør de for de siger bar at du ikke kan gøre noget ved det for det hanler mens om min far for han er i fængsel for 12 gang og så er det os fordi der er ingen der vil være kærster med mig og jeg er forelskede i en fra min klasse og han er ikke forelskede i mig og sår har jeg sakt til nogle af pigerne fra min klasse at jeg har en kærste som bor i kbh og som hedder S og alle ved det som jeg er vener med på sanp at mig og ham er kærster og der er et billede af ham men det fandt jeg bare på google og jeg ved bar ik hvad jeg skal gøre jeg håber at der er nogle der vil/kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre

Svar:
Hej Cassandra
Tak for dit brev.
Det lyder som om, at du har en del at tænke på. Du starter med at skrive, at du ikke må tale med andre end din plejefamilie om dine problemer. Jeg ved ikke hvad årsagen er til dette, men jeg tænker at det ofte kan være en god ide, at tale med andre end sin familie om sine problemer. For eksempel sine venner.
Det må være hårdt, at have en far der ofte kommer i fængsel. Jeg ved at der findes nogle dygtige mennesker du kan ringe til og tale med om de problemer du oplever, når du har en far eller mor der er i fælgsel. Du kan læse om det på savn.dk og ringe til dem på 28806000 hver dag mellem 09.00 - 18.00.
I forhold til det med, at du har opdigtet en kæreste overfor dine veninder, så er det aldrig en god idé at lyve. Ofte bliver man afsløret på et eller andet tidspunkt, og så kan dine veninder miste tilliden til dig. Jeg vil derfor foreslå dig, at fortælle dine veninder, at I ikke er kærester længere. Det er helt normalt at man som 13 årige gerne vil have en kæreste, men det skal nok komme.
Hvis du har lyst til at chatte med én af os fra Ungenetværket, så har vi i denne tid åbent hver dag for chatten. Vi har åbent fra kl. 10.00 til 11.30 mandag, tirsdag, onsdag og fredag - og om torsdagen fra kl. 15.30 til 17.00.
Mvh Rådgiver