Min kæreste har ikke fået sin mens
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej jeg er en dreng på 18 min kæreste er 16 hun har ikke fået sin mens som hun skulle vi har haft sex uden kondom og jeg er trukket ud hver gang vi er begge nervøse skal vi være det?

Svar:
Hej.
Afbrudt samleje, at trække sig ud, eller stå af i Roskilde som nogen siger, er ikke en sikker præventionsform. Inden udløsning kan der komme præsperm, som kan gøre kvinden gravid.
Jeg vil råde Jer til, at I køber en graviditetstest, så I kan få vished og forhåbentlig ro.
En graviditets test måler på HCG-indhold i urinen. I kan købe den på apoteket (her kan I også få råd og vejledning) eller i større supermarkeder. Læs vejledning på pakken grundigt før din kæreste laver testen, så I er sikre på at få gjort det rigtigt.
Er testen negativ, og får din kæreste fortsat ikke menstruation inden for 14 dage, så må I lave en ny test.
Er graviditetstesten positiv, så skal I tage kontakt til din kærestes læge, og få en snak, råd og vejledning om det.
Og så kan det være en rigtig god idé, at I fremadrettet tænker anden prævention, så I ikke skal gå med sådan en nervøsitet igen. Snak med lægen om, hvilken præventionsform som vil være god for Jer.
Har I yderligere spørgsmål, så skriv igen.
Med venlig hilsen