Graffitti
brevkassespørgsmål af
Steen
18 år
Hvordan får vi lavet nogle grafittig steder i Holbæk kommune? Kan finde steder rundt om i dk her: www.legal-walls.net og ved legal graffiti Wells. Som du kan se på siden, kan det være bygge afskærmninger, bagsider af bygninger m.m. Det fedeste er et sted hvor det bliver set. Vi gør det jo så flot vi kan. Luksus vil være et bordbænke sæt og en skrællespand. Det behøver ikke at være nyt og pænt. Det vil blive pynte malet Aftalerne om sådan nogle steder, er man må male oven på hinanden. Det vil være fedt hvis vi ikke kun tænker på Holbæk, men spørg hele kommunen. Hvordan kan vi sende en opfordring til alle kommunens institutioner, som forslå at de vil kikke rundt på deres grund og se om de har et sted. Kan I hjælpe, så det er jer. Som kan stå for mere ungdomsumligheder. Forslag: Opsætte plader i nærheden af stationerne. ved p-plads, mod naboere eller bare så vi kan male på både for og bagsiden. Plader sat op mellem Slotshavens p-plads og naboerne. Agervang, ladegården. marinanen Et sted i tølløse mellem alle indkøbsbutikkerne. Der er flere bagsider. Vejen ned til undløse svømmebag. Siderne på p-pladsen ved brugsen søndre jerneløse vej. ender ved skovvejen. Måske pladevæg kan laves pænt og Vil tag noget larm og indsigt. Regstrup har både skole og sport og instidition og den gamle kommunebygning Mørkev holbækvej 251, mur i mod biograf. Pusset væg ved kvikly og lidel Bagsiden af Vipperød brugs og mange mange flere Hvordan kommer vi videre med vores ønsker?

Svar:
Hej Steen
Tusind tak for din henvendelse
Jeg kan godt forstå, at du efterspørger mulighed for at lave lovlig graffiti. Jeg lover dig, at jeg går videre med dine forslag omkring lokationer. Vi har tidligere haft opsat en væg på Filmtorvet i forbindelse med et unge-event, og det var en succesfuld oplevelse.
Hvis vi kigger på dine idéer, er der dog en enkelt ting som jeg er nødt til at påpege. Denne form for selvstyrende aktivitet, er afhængig af, at der tages ansvar af brugerne (oprydning osv) Et sådant krav vil højst sansynligt blive stillet, i en eventuel prøveperiode.
Hvis du har mod på, at blive involveret fremadrettet, så skriv venligst dit navn og nummer i en mail, og send den afsted til mig på matej@holb.dk. Så kan du og dit netværk blive hørt i en mulig fremadrettet proces.
Med venlig hilsen
Mathis Jacobsen
SSP Konsulent i Holbæk Kommune