Eurofiserende stoffer
brevkassespørgsmål af
Mikael
19 år
Jeg har lige fået min første bøde for at have stoffer til eget forbrug. Lidt dumt. Jeg har læst, at når det blot er en bøde, så kommer det ikke på straffeattesten, og det ånder jeg lettet op over. Men gælder det også den offentligge straffeattest, hvis jeg engang efter endt uddannelse skal have et job i staten?

Svar:
Hej Mikael
Når du får og modtager en bøde, erkender du samtidig forholdet. Det bliver noteret i begge dine straffeattester i 2 år, når forholdet omhandler euforiserende stoffer.
Det er min erfaring, at disse noteringer (pletter), ikke har den store indflydelse på fremtidige ansættelser, men jeg vil råde dig til to ting.
1: Lad vær´med at gøre det igen!
2: Spil med åbne kort i en fremtidig ansættelsessamtale. Lad arbejdsgiver vide, at det var en éngangsdumhed, og at du fortryder det rigtig meget
Jeg håber, at du kan bruge svaret til noget
Mvh Mathis, SSP konsulent