vil gerne flytte ud
brevkassespørgsmål af
pige
17 år
jeg har det sidste halve år haft det utroligt svært der hjemme, da min mor er misbruger for både spil og alkohol. Hun ignorer mig når jeg prøver at have en samtale med hende. Har snakket med hende 2 gange før, hvor jeg prøvede at sige hvordan jeg har det og hvad der var trælst der hjemme. Men hun vender den altid mod mig som om jeg er skurken der hjemme. Sidst jeg tog en snak med hende "truede" jeg hende med at kontakte kommunen så de kan finde et sted til mig, for kan ikke bo derhjemme mere. Nu har hun selv sagt at vi skal kontakte kommunen så jeg kan finde mit eget sted, fordi hun ikke kan klare mere, fordi jeg har taget hende i at spille på danskespil flere gange og hun føler sig overvåget af mig. Selvom jeg gerne vil hjælpe hende med at komme ud af det, men hun afviser alt jeg siger til hende. Har et meget tæt forhold med min moster og mormor, så de har hjulpet mig meget igennem det her. De syntes også jeg skal kontakte kommunen så jeg kan komme væk, for mit eget bedste. Men ved ikke hvor jeg skal komme i kontakt med nogen der kan hjælpe mig. min mormor tog en snak med min mor i søndags 11/2 angående at hun spiller meget, hvor hun efterfølgende bare flygtede hjem til hendes kæreste. Så sendte hun den besked hvor hun skriver til mig vi skal kontakte kommunen. Hvor hun så svinder både min moster og mormor til, fordi hun mener de har fyldt mit hovedet med alt muligt lort.

Svar:
Kære dig
Først og fremmest vil jeg gerne rose dig for, at du rækker ud efter hjælp. Det lyder virkelig som om, at du går igennem en svær tid lige nu.
Du kan kontakte Center for Familie på telefon 24875591 i forhold til støtte og rådgivning, ellers er du meget velkommen til at kontakte mig, jeg arbejder i SSP og jeg træffes på 51547205.
Du har allerede taget det store skridt ved at skrive til os, og jeg er sikker på at du kan få hjælp og støtte hvis du tager et lille skridt mere og deler det du har fortalt os, med dem jeg foreslår.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og husk at du altid er velkommen til at skrive igen hvis du har brug for det!
Mvh Janni