Vil gerne være model og have en piercing
brevkassespørgsmål af
Michelle
14 år
Hej, jeg kunne godt tænke mig at blive en model. Jeg har hørt fra mange at jeg har ansigtet til det. Og jeg har fået mere selvtillid af det. Jeg kunne også godt tænke mig at få et næse piercing, men jeg har læst mange artikler om man kan have piercing som model, men alle artiklerne er mange år gamle, så jeg ved ikke om det stadig gælder. Jeg har læst at man godt kan have en piercing, men det er svært at få modeljobs med en piercing. Jeg har også set mange modelbilleder hvor de har en eller to næsepiercinger, jeg spekulere bare på om jeg skal overveje at på en falsk piercing, så jeg ikke har et hul når jeg tager den ud eller om jeg skal få en rigtig piercing. Jeg er glad for at i vil hjælpe :)

Svar:
Hej med dig
Jeg synes det er så fint at du har en drøm om at blive model, og jeg synes bestemt at du skal prøve at følge din drøm. Eftersom du er 14 år, skal du sørge for at have dine forældre med på sidelinjen, indtil du er myndig (18 år), da det stadig er dem der skal godkende f.eks. fotooptagelser. Så vidt jeg lige kan se, så kan man blive model på flere måder. Enten kan man blive "opdaget på gaden" af f.eks. et modelbureau som gerne vil bruge en som model. Man kan også selv henvende sig til forskellige bureauer, og her er det en rigtig god idé at have dine forældre med, så de også kan hjælpe dig med at tjekke om bureauet er godt/sikkert nok. Man kan også være heldig at vinde en konkurrence, hvor man kan stå model. Uanset hvad, så er det altid godt at have nogle billeder klar, så spørg enten dine forældre eller en veninde om de vil tage nogle gode billeder af. Jeg har fundet de her oplysninger i en artikel, som du kan se her
I forhold til at have næsering, så tænker jeg at det smarteste nok er at spørge det bureau, som du henvender dig til, om hvad de tænker om næsepiercinger. Hvis de nu siger at det er ok, så burde det ikke være et problem. Hvis de siger at det ikke er så godt, hvis man vil være model, så kan du jo overveje om du skal vente med næsepiercingen. Jeg ved det desværre ikke, og som du selv skriver, så findes der modeller i alle former, farver og både med tatoveringer og piercinger. Hvis du ikke føler at du kan vente, så er din egen idé med en falsk næsering, rigtig god. Den kan du altid tage ud igen, og så er der ikke noget at se på næsen.
Jeg håber du kan bruge mit svar, og jeg ønsker dig held og lykke med at opnå din drøm.
Mvh. Camilla