vider
brevkassespørgsmål af
frida
15 år
hej Cyberhus jeg er en pige på 15 år og jeg kan godt lide den her dreng men jeg trot ikke han kan lide mig så nu vil jeg prøve at komme vider så mit spørgsmål er hvordan kommer jeg vider

Svar:
Kære Frida.
Tak for dit spørgsmål.
Du skriver, at du er vild med en dreng, og du tror ikke, at han er vild med dig. Har du spurgt ham om, hvad han synes om dig? Det er ikke altid helt nemt at se, hvis en dreng er vild med en, så måske der er en chance for, at han også har følelser for dig. Du skriver, at hvis han ikke er vild med dig, vil du gerne forsøge at komme videre, og det synes jeg lyder som en god idé. Det er træls at bruge tid og energi på at jagte en dreng, hvis han ikke er interesseret.
Jeg tror, at der er mange der gør forskellige ting, når de forsøger at komme videre i forhold til en forelskelse, og det er forskelligt fra person til person, hvor nemt der er. Det er derfor også helt i orden, hvis det tager lidt tid før, at du kommer videre. Nogle ideer der måske kan hjælpe dig er at være sammen med venner og veninder, da det kan være med til at få dine tanker væk fra drengen. Det kan også være, at du har en eller flere hobbier som du rigtig godt kan lide at bruge din tid på. Så jeg vil nok anbefale at lave ting, som du holder af at lave. På den måde går tiden hurtig og inden du har set dig om, så tænker du måske slet ikke på drengen længere.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Held og lykke med det.
De bedste hilsner
Cecilie