Vatpinde
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hey jeg har et spørgsmål er det sådan mega usundt at ryge vatpinde der er lavet af træ du sætter ild til den ene ende og venter til vatet er brændt og der så bliver lavet gløder så den sådan er brændt ind til midten og så suger du engligt bare i den anden ende og får røg så ja det er mit spørgsmål

Svar:
Hej du
Det er et meget interessant spørgsmål, du stiller. Jeg er faktisk ikke klar over, om det er mega usundt at ryge vatpinde af træ. Umiddelbart kan jeg ikke forestille mig, at det er særligt sundt, da det generelt ikke er sundt at ryge (uanset hvad der ryges), fordi der kommer røg eller damp ned i lungerne, som kan skade dem. Men om det er mere eller mindre sundt end fx at ryge cigaretter, ved jeg desværre ikke.
Måske er det et spørgsmål, du kan stille din biologilærer eller din læge, og så kan de hjælpe dig?
De bedste hilsner
Marie