usundt eller ikke

brevkassespørgsmål

usundt eller ikke

brevkassespørgsmål af
claus
17 år
Oprettet 6 år 4 uger siden

hej jeg ville høre om pepsi max feder?

Svar:

Hej Claus,

Det helt korte svar på dit spørgsmål: Nej, pepsi max feder ikke.

Grunden til at pepsi max i sig selv ikke feder er fordi, der ikke rigtig er nogen kalorier i. I en 0,5L pepsi max er der 2 kcal. Det er vores kalorieindtag der afgører, om vi tager på eller taber os. Hvis man indtager flere kalorier end man forbrænder, så tager man på. Hvis man derimod indtager færre kalorier end man forbrænder, så taber man sig.

Derfor kan man sige, at dét at drikke en pepsi max (fx en 0,5L) ikke får den store påvirkning på kalorieregnskabet.

Der er dog undersøgelser der viser, at det hos nogle mennesker kan øge deres appetit at drikke light-sodavand, og derfor kommer de til at spise mere. Det er jo ikke light-sodavanden der feder, men den kan hos nogle altså have en inddirekte effekt.

Jeg håber, det var svar på dit sprøgsmål.

De venligste hilsner

Kathrine.

KathrineBs billede
Kathrine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål