Udslæt
brevkassespørgsmål af
Enur
18 år
Hej brevkasse
jeg har snart i 3 år haft et slags udslæt ved siden af penis det er bare rødt og nogle gange klør det. jeg er blevet i tvivl om det kan være en svamp eller noget?
derfor er mit spørgsmål om jeg burde tage til lægen eller om det bare er slid på huden?
det er ikke noget som genere mig overhovedet men jeg synes det ser lidt mærkeligt ud og vil gerne være på den sikre side :) jeg er forøvrigt stolt jomfru hvis det har en betydning for noget.
vh.

Svar:
Hej
lad mig starte med at sige at det umiddelbart lyder fredeligt.
Ud fra de oplysninger du giver: jomfru, udslæt i. 3 år, ikke generende men nogle gange lidt kløe, udslæt VED SIDEN AF og ikke på penis.
Så kan jeg fortælle dig at det som du selv nævner godt kan være svamp, men det kan også være noget andet.
Udslæt er meget svært at vurdere og sige noget om hvis ikke man som læge har set det.
Det vigtigste her er jævnlig hygiejne I området. Når det så er sagt så spørger du jo selv om det er en god ide at søge læge. Og Ja det er det. Jeg synes du skal bestille en tid hos din egen læge. Det behøver Ikke at være akut, men bare en dag hvor du har tid til at tage forbi din læge.
Så til sidst vil jeg sige til dig at du ikke skal være nervøs men blot ringe til egen læge og bestille en tid.
mvh Lægen