udflåd

brevkassespørgsmål

udflåd

brevkassespørgsmål af
julie
11 år

hej jeg ville bare lige spørge om jeg skal sige til min mor at jeg har har udflåd fordi har haft det i lidt over et halvt år og har haft nogen smerter og mine bryster vokset har også fået kønbehåring og jeg ville bare lige høre og det tyder på at jeg er ved at få mens og om jeg skulle sige til min mor jeg har fået udflåd og har haft det i lang tid  og hun skal købe nogen trusseindlæg??????

Svar:

Hej Julie

Udflåd kan godt være et tegn på at din menstruation er på vej. Der er ikke noget mærkeligt ved at du har haft udflåd i et halvt års tid. Det er helt almindeligt. Når du samtidig foræller om kønsbehåring og voksende bryster, så kan det godt være tegn på at der sker noget indenfor det næste års tid.

Jeg synes sagtens du kan tage en snak med din mor. Din mor har sikkert også lagt mærke til at dine bryster vokser, så hun har sikkert også allerede tænkt over at din menstruation snart kan komme. Så tænker at det er helt naturligt for dig at tage en snak med hende. Lige pludselig så kommer menstruationen, og så er det bare rart at være lidt forberedt, så man eksempelvis har trusseindlæg i skabet. Eller måske har et med i tasken i skolen, hvis nu det skulle være i skolen det kommer første gang.

Gode hilsner Maya

Mayas billede
Maya fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål