Udflåd

brevkassespørgsmål

Udflåd

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 5 år 7 måneder siden

Hej jeg fik menstruation for en måned siden dagen efter den stoppede har jeg haft udflåd er det normalt

Svar:

Kære 12-årige pige

Tak for dit spørgsmål.

Det er meget forskelligt, hvor meget udflåd man har. Alle piger/kvinder har det, og det er helt normalt.
Nogle gange vil de sidste dage af menstruationen være mere som brunligt udflåd end egentlig menstruation. Det er også helt normalt.
Men det er fint, at du reagerer, når du pludselig har mere udflåd, end du plejer at have. Det du skal holde øje med er, hvordan det ser ud og lugter. Hvis det er gulligt/grønligt og lugter grimt, så skal du til læge. Hvis det er klart eller hvidligt og ikke lugter, så er det helt ok. Hvis du har andre symptomer for eksempel, at det klør, svier eller gør ondt, så skal du også gå til din læge.

Håber det var svar på dit spørgsmål.
mvh Anne

Annes billede
Anne har svaret på dette spørgsmål