For tynd!

brevkassespørgsmål

For tynd!

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 5 år 8 måneder siden

Hej cyberhus. Jeg skriver ind pga. At jeg føler at jeg ikke kan klarer mere! Jeg er SYGT tynd!! Jeg vejer 44 og er 170 høj! Jeg kan have en hånd rundt on min overarm easly. Og kan have begge mine hænder rundt om et af mine lår meget meget nemt. Jeg er så tynd og derfor har jeg også syyygt store rander! Og mine fingre er lange og tynde. Og det gør ondt at sidde på min numse, pga. Den er så sindsyg flad. Jeg er så ked af det over det!! Især fordi jeg skal finde mig i alle mulige kommentarer som 'hende den 3 årige derover vejer sikkert mere end dig' eller 'Vil du have noget af mit slik, det kan du godt bruge for ad du tynd' hver eneste dag! Især af min klasse. Jeg er så ked af det!!!! Jeg har prøvet både at træne, spise mere avokado, fisk og nødder intet hjælper!!! Jeg spiser desuden helt fint. Hvad gør jeg?!?!

Svar:

Hej kære du,

Det må være rigtig hårdt, at skulle høre på sådan nogle sårende kommentarer omkring sin vægt. Folk er ofte mere ubetænksomme og højlydte, når det drejer sig om tynde mennesker end hvis folk vejer for meget. Nogle gange tænker folk ikke over, at det kan være lige så sårende, at få de kommentarer, selv om man er tynd. Det de ikke ved, er at det være rigtig svært for nogle mennesker at tage på.

Det lyder til, at du kæmper meget med at tage på i vægt og du har prøvet mange forskellige ting. Du skriver ikke noget om, hvordan dine forældre hjælper dig.

Måske du kan prøve at tage en snak med dem, og fortælle dem, at du gerne vil have hjælp til at tage nogle kilo på. Måske de kan ringe til en kostvejleder og få nogle råd til, hvordan du tager lidt på.

Jeg håber at du kunne bruge mit svar.

Venlig hilsen,

Louise

LouiseHs billede
Louise fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål