Tyk?

brevkassespørgsmål

Tyk?

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 5 år 7 måneder siden

Hey;)) Jeg er 12 år gammel(bliver dog 13 år om mindre end et måned) og er 162 høj. Men jeg vejer 64 kg! Er jeg alt for tyk? Har du råd til at jeg kan tabe mig! Kan virkelig ikke lide min krop;((

Svar:

Hej du.

Hvor er det godt, at du skriver! Det kan godt være hårdt at gå med sådanne tanker, men jeg kan garantere dig for, at du ikke er alene om at have det sådan om sin egen krop.

Du skriver selv, at du er bekymret for, om du er alt for tyk, og det kan være rigtig svært at svare på. Jeg kan dog, ud fra de tal du skriver, fortælle dig, at du ligger indenfor det, man betegner som normalvægtig. Men det kan være rigtig svært at svare på, fordi det i din alder drejer sig om så mange andre ting end blot højde og vægt. Du er i voksealderen, og derfor kan der være mange ting, der spiller ind. Kroppen vokser på forskellige måder, når man er i voksealderen, så det kan være svært at sammenligne sig med sine venner og veninder, fordi kroppene simpelthen ikke er ens.

Det vigtigste er dog, at du har det godt med dig selv og din krop, og ikke fokuserer så meget på tal og vægt, for de kan som sagt ikke give dig et rigtigt billede på, hvor sund din krop er. Hvis du føler dig sund, rask og veltilpas, er det det vigtigste.

Du spørger også, om jeg har nogle råd til, hvordan du kan tabe dig. Igen her vil jeg ikke fokusere så meget på, om du behøver at  tabe dig eller ej men i stedet for på, at du har det godt i din krop. Måske det kunne være en god ide at gå til noget sport i din fritid? På den måde har din krop det godt, mens du har det sjovt.

Jeg håber, at du kunne bruge mit svar, og at du med tiden kan holde af din krop. Du er selvfølgelig altid velkommen til at skrive ind igen.

De bedste hilsner,

Annika.

AnnikaBNs billede
Annika fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål