Teenagerproblemer
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Er det underligt at jeg er begyndt at have lyst til sex, selvom jeg kun er 13? Jeg vil gerne onanerer, men med hvad? Jeg tør ikke spørger min mor om det, eller mine veninder.Jeg vil rigtigt gerne have hjælp.

Svar:
Hej,
Tak for dit spørgsmål. Det kan du tro, at det ikke er. Faktisk er det helt normalt. Når man kommer i puberteten raser der en masser hormoner rundt inde i kroppen, og det giver blandt andet en øget lyst til sex og onani. Jeg kan godt forstå, hvis du ikke lige har lyst til at tale med din mor om det, men måske kan du genoverveje, om der er en veninde, som du tør snakke med det om. Det kan godt føles lidt pinligt, men når du snakker om det og åbner op, finder du måske ud af, at du langt fra er den eneste, som har det sådan.
Fedt at du har lyst til at udforske onani og din krop. Du spørger, hvad du kan onanere med, og her vil jeg henvise til denne artikel om onani for piger og Sexliniens emneside, som du finder lige her. Alle kroppe er forskellige, og det er en god idé at prøve sig lidt frem for at finde ud af, hvad der virker bedst for dig.
De bedste hilsner
Jeanette