Ville hun være kærester?

brevkassespørgsmål

Ville hun være kærester?

brevkassespørgsmål af
Simon
14 år
Oprettet 6 år 6 måneder siden

Hej Cyberhus.

Jeg er en dreng på 14 som er helt vildt forelsket i en pige. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal spørge hende. Vi har før sagt til folk at vi er kærester for at lave sjov er det ikke et godt tegn? Vi skriver tit komplimenter til hinanden. Kan hun lide mig?

Svar:

Hej med dig.

Hvor er det dejligt for dig, at du er blevet forelsket. Forelskelse kan være en skøn ting, hvor man konstant får sommerfugle i maven og bliver helt glad blot ved at tænke på den anden. Men det kan også være lidt svært at være forelsket, når man ikke helt ved, om den anden også har følelser for en, og hvordan man lige finder ud af det.

Det lyder til, at I har et godt forhold, hvor I skriver søde ting til hinanden og måske også flirter lidt med hinanden. Det kan være svært for mig at sige, om hun også kan lide dig, men jeg tænker helt sikkert, at det er et godt tegn, at hun også skriver komplimenter til dig, og ikke er afvisende, når I har joket med at være kærester. Selvom det kan virke lidt skræmmende at skulle tage det næste skridt og spørge hende om hendes følelser for dig, så tror jeg ikke, der er så meget andet at gøre end at tage chancen og hoppe ud i det. Hvis du synes, det er et lidt for stort skridt at tage, så kan du måske først spørge hende, om I skal lave noget sammen for at fornemme, hvordan hun har det med dig. Det kan være nemmere, når man er sammen eller har været, for det kan være, at I fx holdte i hånden eller havde en hel speciel øjenkontakt, og du så vil føle dig mere sikker ved at spørge hende efterfølgende.

Hvis du er i tvivl om, hvad du skal sige til hende, når du spørger hende, så er mit bedste råd til dig at sige det, du føler. Fx at du synes, hun er vildt dejlig, og du tænker på hende hele tiden, og gerne vil være sammen med hende. I skriver i forvejen søde ting til hinanden, så du ved, at I har noget sammen. Og hvad er mon det værste, der kan ske ved at spørge hende? At du ikke får spurgt ordentligt? Eller at hun måske ikke har de samme følelser? Det vil være rigtig svært at få afvide, men jeg tror, at alternativet - altså ikke gøre noget ved det - faktisk er værre, for så finder du ikke ud af, om der kunne ske noget mere mellem jer. Det kan selvfølgelig også være, at hun spørger dig, men det kan du ikke være sikker på, og det kan være helt ulidelig at gå og vente på noget, der måske ikke sker. Så hvis du vil være sikker på at der sker noget, så må du tage chancen og spørge. Hvis du slet ikke ved, hvordan du skal formulere det, så kan du skrive dine tanker ned. Det kan nogle gange være lettere at få et overblik over sine tanker og følelser, når man skriver det ned og kan se det for sig.

Jeg håber, at du finder en måde at spørge hende på, og krydser fingre for, at det går, som du håber.

Mange hilsner
Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål