Usikker på mine følelser

brevkassespørgsmål

Usikker på mine følelser

brevkassespørgsmål af
Forvirrede mig
15 år
Oprettet 6 år 5 måneder siden

Hej brevkasse...efter sommerferien startede jeg på en ny skole og... Jeg har nødt en dejlig fyr! ( jeg kalder ham M) Han er sød, flot, sjov, og så har et slags glimt i øjet som ikk kan beskrives med ord... Han er den eneste dreng jeg snakker med fra min klasse og jeg er tit sammen med ham! Problemet er bare at jeg ikk aner om jeg er vild med ham eller ej :( Jeg har haft en kæreste før (som jeg kalder C) og jeg har det ikk sådan med M som jeg havde med C den gang... Men jeg kan stadig ikk få M ud af hovedet når jeg ikk er tæt på ham! En af mine venner (jeg kalder hende I) siger at hun har snakket med ham og spurgt ind til mig og I siger at han kan lide mig men vil vide om jeg kan lide ham. Men hvordan skal han kunne finde ud af det når jeg ikk selv ved det?! Så endnu engang er mit problem at jeg ikk ved hvordan jeg skal finde ud af om jeg er vild med M !! ... Jeg ved ikk hvad jeg forventer at få ud af at sende det her til jer men jeg håber virkelig at en eller anden kan hjælpe mig med hvordan jeg finder ud af om jeg kan lide M Eller i hvert fald hjælpe mig med at forstå mine følelser... :(

Svar:

Kæreste du

Hvor er det godt, du har mødt en sød fyr. Jeg tror rigtig mange kender til den der forvirring over, hvad man egentlig føler for en person, derfor er det også godt, du skriver.

Forelskelse er en helt vidunderlig følelse, en de fleste mennesker kæmper for og leder efter gennem hele livet. Nogle oplever meget vilde forelskelser, andre mere stille forelskelser. De fleste når at være forelsket i flere forskellige personer i løbet af deres liv, og det er ikke sikkert, at disse forelskelser føles ens overhovedet. De fleste forelskelser indebærer dog netop, at man ikke rigtig kan få den anden ud af hovedet, at man hele tiden har lyst til at være sammen, og at det bare virker så simpelt og dejligt at være sammen. Det kan godt være, du ikke har det med M, som du havde det med C, men de er jo også to forskellige personer. Der er ikke en opskrift på forelskelse, og det er ikke altid, man selv ved, man er forelsket. Du må jo tænke over, om du har lyst til mere. Altså også de der små ting; har du lyst til at kramme ham og kysse ham, når du ser på ham? Er det noget, du kan forestille dig at gøre, eller virker det helt mærkeligt? I kan jo prøve det lidt af, se hvad der sker. Det er bare vigtigt, at man er ærlig om, hvordan man har det. Så hvis du gerne vil prøve det lidt af, så skal du sige det, og også fortælle ham, hvis det ikke føles rigtig for dig. I kan jo tage en snak om det, snakke om jeres venskab og hvad I hver især har lyst til. Måske er jeres venskab vigtigere, eller måske er jeres venskab det perfekte grundlag for et godt forhold. Jeg kan ikke fortælle dig, hvad du føler for ham. Men det lyder som om, du er virkelig glad for ham, og så synes jeg da helt sikkert, det er en mulighed at give det et forsøg. I kærlighed er der altid risiko for at blive såret, det er det man går ind til, når man vælger kærligheden. Derfor behøver du heller ikke være helt vildt forelsket fra starten, bare det at være glad for ham er nok. Det er selvfølgelig også vigtigt, at du tænker over, hvor meget jeres venskab betyder for dig. For hvis nu kærligheden ikke gik mellem jer, ville det måske blive svært bare at være venner. Det er en risiko, der er nok er god at tænke over. Men kærlighed er farligt, det er noget man kaster sig ud i, og det er det, der er så vildt og fantastisk ved det.

Jeg håber, du kan bruge mit svar og held og lykke med ham.

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål