Min kærestes signaler er jeg i tvivl om er ok?
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Min kæreste, som jeg har været sammen med en måneds tid, sender modsatrettede signaler. siger, at han vil mig det bedste, men gør mig ked af det og siger nedadende ting, bla om min krop. Når jeg forsøger at sige fra, så siger han, at jeg har misforstået ham og ikke kan korrigere mig selv??
Han griner fordi jeg er jomfru og siger, at jeg er "barnlig"!?
Jeg har sagt, at jeg ikke vil mere, men så siger han, at det accepterer han ikke og at det er udtryg for, at jeg er "sådan en der hele tiden ændrer mening".
Er alt dette ok. Det synes jeg ikke!

Svar:
Hej med dig,
Det lyder bestemt ikke ikke særlig rart! Hvordan din krop ser ud og at du er jomfru, er bestemt ikke noget han kan tillade sig at kommentere på. Ud fra det du skriver, så tror jeg ikke der er nogle kvinder, der ville finde sig i det du bliver udsat for af sin kæreste. Det er dog forskelligt, hvor meget man vil finde sig i, men hvis du føler og kan mærke i dig selv, at du bliver ked af det over de ting han siger til dig, så er han gået over din grænse og så er det ikke okay. Dette synes jeg sagtens du kan fortælle ham. At du bliver ked af det og du føler, at han går over din grænse. Hvis ikke det ændre sig efter du har fortalt ham det, så kan kun du mærke efter, om det er noget du har lyst til at fortsætte i. Man kan dog sige, at hvis han gør dig ked af det, så er det måske ikke det bedste forhold at sidde i og omvendt, hvis han ændre det og gør dig glad, så har han lyttet til dig og så bliver det forhåbentligt godt.
Jeg håber du finder ud af det hele og mærker efter! Ellers er du altid velkommen til at skrive herind igen.
Mvh Malene