Drenge problemer

brevkassespørgsmål

Drenge problemer

brevkassespørgsmål af
linepigen12345
15 år

hej cyberhus.

jeg står lidt i en krise. Der er den her dreng jeg har været vild med længe nu, vi har kysset. Jeg har virkelig haft en periode, hvor jeg ikke tænkte på andre end ham. Men så er det fordi at den fest jeg kyssede med ham til kyssede jeg også med en anden. Ham har jeg altid synes godt om.Vi begyndte så at snakke her for en uge siden, og vi snakker rigtig godt. Hans smil gør mig helt blød i knæene, og samtidig bliver jeg lidt irriteret på ham jeg har været vild med (altså den første dreng, som jeg er lidt vild med). Til næste elevfest har jeg planer om at kysse den sidste dreng jeg først snakkede med her senere, men er bange for det gør ham den anden ked af det hvis han nu har følelser for mig. Jeg tror egentlig også selv jeg bliver ked af det hvis jeg gør ham ked af det, og fortryder jeg ikke kyssede med ham i stedet fordi jeg alligevel stadigvæk er lidt vild med ham. Mega struggle. Jeg kunne også kysse med dem begge men det sender også et lidt dårligt signal. Jeg kan mærke på ham jeg lige er begyndt at snakke med at han nok også synes jeg er lidt sød, så ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg synes også han er lidt sød. Kan i hjælpe? fra Line

Svar:

Kære Line,

Det er super at du har gjort dig nogle tanker, og at du skriver om det til os.

Du er i et dilemma. Du har to drenge som du godt kan lide, og hvor du har svært ved at vælge. Som du selv skriver, så ved du godt det ikke kan lade sig gøre at være sammen med begge, men at du også er nød til at tage et valg. Du ved også godt at du kommer til at såre den ene af dem, men i sidste ende er det dit valg, og dine følelser der skal afgøre det.

Jeg kan fornemme på det du skriver, at selvom du er glad for dem begge, så er du langt mere glad for, endda forelsket, i den nye dreng. Det er derfor du kyssede med ham til festen, og ikke ham du har kendt i lang tid. Det lyder mere som om at du føler dig tvunget til at kysse med ham du har kendt i lang tid, for at han ikke skal blive ked af det, ja endda at du føler dig irriteret på ham. Men du skylder ham som sådan ikke noget - hvis du er mere forelsket i nummer to, så syntes jeg helt klart at det er ham du skal kysse og gå efter, hvilket du også siger og har gjort op med dig selv, er det du vil gøre til næste fest. Du har altså taget dit valg. Men nu hvor du har haft kysset med den første, og du ved at han har følelser for dig, så vil det være mest rigtigt at give ham et klart svar. Han går sandsynligvis og håber at det kan blive jer to, men du bliver nød til at vælge en af dem. Det er ikke nemt, og det kommer til at gøre ondt, men det er kun fair at du giver ham klar besked. Jeg tror også at du vil være lettet bagefter, og så kan du også koncentrere dig om den nye dreng og jeres forhold. Bare skriv til ham, eller hiv ham til side i skolen, og sig at du har stærkere følelser for en anden og derfor ikke vil give ham falske forventninger, hvilket han gerne skulle forstå.

Det er ihvertfald mit bedste bud, ud fra det du har skrevet. Det er ikke helt nemt for en udestående person at afgøre, men jeg tror det er det bedste, ud fra det du føler og har oplevet. Det at du er blevet forelsket i en anden, tyder lidt på at dine følelser for den første dreng ikke var helt så stærke til at starte med.

Jeg håber jeg har besvaret dit spørgsmål, og givet dig lidt at tænke over. Vil du gerne snakke mere om det, eller har du et helt andet spørgsmål, så er du naturligvis velkommen til at skrive ind til os en anden gang.

De bedste hilsner,

Torben(Brevkasserådgiver)

Torbens billede
Torben fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål