Tavshedspligt

brevkassespørgsmål

Tavshedspligt

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 4 år 5 måneder siden

Hej, har lægen tavshedspligt over for minde forældre, hvis jeg er under 18 og det er relateret til depression og lignende?

Svar:

Hej Anon

Indtil du er myndig der ikke tavshedspligt. I nogen situationer bliver den opretholdt på trods af det, hvis informering kan give anledning til yderligere konflikter. Du kan læse den helt præcise lovgivning herSom jeg forstår det er det en vurderingssag. Dvs., hvis der er gode grunde, til dine forældre ikke skal høre det, og du deler dem med din læge, er der god sandsynlighed for, at tavshed bliver opretholdt. Hvis du har lyst til at snakke med nogen om det, anonymt, kan du kigge forbi vores chat.

Mvh Niko fra Cyberhuset.

Nikolajs billede
Niko fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål