tør udløsning?
brevkassespørgsmål af
Synnøve
14 år
Jeg gav hj til en dreng her forleden. Det skete sådan halvvejs nede i hans træningsbukser men jeg kunne sagtens komme til. Da han så kom ventede jeg jo en større ladning i min hånd men den kom aldrig. Jeg er 100 på at han kom for han stønnede og pikken blev slap bagefter men der kom ingenting ud. Det var jo en megaskuffelse for mig men han kunne jo ikke gøre for det. Jeg var meget overrasket for han er absolut ved at komme i pubertet. Hans stemme er gået i overgang (selv om den knækker lidt engang imellem) og han har hår ved pikken så jeg blev meget overrasket over at der ikke kom noget ud ved udløsning. Det var første gang jeg gav ham hj. Vi har ikke snakket om det, jeg ville jo ikke gøre ham ked af det ved at bore i det. Men er det normalt? Han er trods alt 13½?

Svar:
Hej du pige på 14
Spændende spørgsmål du kommer med, og fedt at du spørger for at blive klogere.
Du fortæller om, at den dreng du gav et handjob til, ikke kom med udløsning, da han kom, og at han samtidig er 13½ år gammel. Jeg kan godt forstå du bliver overrasket, men faktisk er det helt normalt. De fleste drenge oplever mellem 13-15 års alderen, at de begynder at producere sæd/sperm, så det er tydeligt når de kommer. Nogle er lidt yngre og nogle er lidt ældre. Derfor er der ikke noget unormalt i, at han endnu ikke kan komme med en fysisk udløsning af sæd.
Det lyder til at han er godt igang med den normale udvikling, som alle oplever i puberteten, og at det nok er et spørgsmål om tid, før han også oplever at få udløsning med sæd. Normalt vil de i starten kunne opleve at det kun er en lille portion eller ganske få dråber. I takt med de udvikler sig mere, vil de fleste opleve at der kommer væsentlig mere end et par dråber. Det er igen helt normalt.
Hvis han ikke selv er klar over om det er normalt, kan i evt sammen læse svaret her, og ellers kan i altid kigge på www.sexlinien.dk for en masse svar og spørgsmål omkring sex og alt der hører med.
Jeg håber det hjalp dig lidt på vej i det.