Tæller det som incest

brevkassespørgsmål

Tæller det som incest

brevkassespørgsmål af
Emilie
16 år

Hey har prøvet og søge på om det tæller som incest/ulovligt hvis man har en trekant med sin søster og en fyr men kan ik finde noget om det ...

Svar:

Hej Emilie

Godt spørgsmål, som jeg godt kan forstå kan være svært at finde klart svar på.

Incest forståes som sex mellem familiemedlemmer, og dermed vil det hurtige svar også være et ja. Hvis du har sex med din søster vil det være incest. Så kan man selvfølgelig blive lidt i tvivl, hvis nu to søstre deltager i den samme trekant med en dreng. For hvis de to søstre begge har sex med fyren, men faktisk ikke har nogen former for seksuel kontakt med hinanden, vil det så også være incest? Det kan jeg ikke give dig et klart svar på. Nogle vil nok sige ja, mens andre vil sige nej. Jeg kan ikke finde noget lovtekst, der beskriver den situation tydeligt.

Under alle omstændigheder, tænker jeg det kan være problematisk at kaste sig ud i sådan en trekant med sin søster.
For mange er en trekant, en seksuel fantasi, der i prioder kan fylde rigtig meget. For en del af dem, der faktisk udlever fantasien, viser oplevelsen, at være knap så spændende og god, som den er i fantasien. En del kan opleve det som akavet, underligt, eller måske endda direkte som en dårlig oplevelse.

Jeg tænker det er vigtigt at overveje, at hvis en seksuel oplevelse, som en trekant, går hen og bliver en dårlig oplevelse, så kan det også ændre forholdet mellem dem der deltager. Og ikke nødvendigvis på en god måde. Og det ville være rigtig trist, hvis et godt forhold mellem to søstre, skulle ændres, eller måske endda gå i stykker, for en seksuel oplevelse.

Mange hilsner
Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål