Sæd?

brevkassespørgsmål

Sæd?

brevkassespørgsmål af
Dreng
15 år
Oprettet 1 år 4 måneder siden

Davs, jeg er en dreng på 15 der er lidt sent i puberteten, jeg onanere ofte men indtil nu har jeg aldrig spermet direkte, har oplevet at der har lagt en smule sperm på penishovedet nogle minutter efter onani, men her for 2 uger siden så når jeg onanere og får en orgasme kommer der 1 enkel dråbe sperm ud, er det normalt at det kommer i så små mængder da jeg lige er begyndt at sperme, og hvor langt tid tager det før jeg får en rigtig udløsning. Tak på forhånd

Svar:

Kære 15 årige knægt

Det er faktisk helt normalt det du oplever. De fleste drenge er 13-15 år gamle, når de oplever at kunne få udløsning med sædafgang første gang. I starten kommer der nødvendigvis ikke særlig meget. På sigt skulle mængden gerne stige og være nogle mililiter.

Så som du gør lige nu, udforsker din krop, og onarnerer til du får orgasme, så skal det nok komme stille og roligt.

Skulle det ske det ikke kommer inden for de næste måneders tid, så kan det give mening at spørge lægen, men din alder i betragtning, så er det helt normalt på nuværende tidspunkt.

Nannas billede
Rose fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål