Svamp på penis..

brevkassespørgsmål

Svamp på penis..

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 2 år 8 måneder siden

Hej

Sidste sommer lagde jeg mærke til noget rødt på min penis. Jeg gik til lægen og lægen sagde det var svamp. Jeg fik af vide at jeg skulle købe en crem. Cremen brugte jeg. Det gik væk og kom tilbage en gang imellem. Nogen gange magtede jeg ikke at gøre det i perioder og nogle gange gjorde jeg. Her for 2-3 måneder siden cirka prøvede jeg igen og det lidt væk. Troede det var ved at gå væk så jeg stoppede. (Cremen jeg skulle man bruge i 1-2 uger 2 gange om dagen hvor man skulle vaske sin penis med vand, bare lige) Men det kom igen og siden det er kommet tilbage har jeg ikke rigtigt gjort noget. Og så kom jeg i tanke om at det var sidste sommer jeg lagde mærke til det, det vil sige der er gået et år. Så jeg er blevet lidt nervøs. Har tænkt mig at bestille en tid. Men før jeg gør det, tror jeg lige at jeg prøver en gang igen hvor jeg starter i morgen i 1-2 uger. Hvis det er gået væk er det fint, hvis det ikke er går jeg til lægen. Men burde jeg allerede bare gøre det siden der er gået et år, eller skal jeg lige prøve igen? Læste om det kunne være farligt, der stod "Nej" eller der stod noget med at det som sådan er det ikke farligt. Hvad skal "som sådan ikke farligt" betyde? altså er det et "Nej, det ikke farligt" eller "ja, det er farligt?" Men nu hvor der er gået et år kan det så være farligt? det håber jeg ikke. Måske kan det sprede sig til andre steder og så kan det måske være farligt? Jeg ved det ikke, er nok bare alt for paranoid om det. Men, emmm, ja. Jeg håber bare at svaret er "Nej, bare rolig" hvis det er sådan, må du godt skrive det i starten af beskeden så jeg ikke skal vente til sidst og være nervøs mens jeg læser...

Tak for hjælpen(-::::

(er blevet mere glad, ved ikke hvorfor, tror det er fordi jeg er kommet ud med det)

Svar:

Hej Anonym

Jamen lad os holde det helt kort, så du får hurtigt svar.

Du skal tage tilbage til din læge, og fortælle at du stadig har problemer med svamp. Måske skal du have helt samme kur igen, og måske vil din læge prøve noget andet?

Svamp er ikke farligt, men kan være ret generende, og for nogle ret smertefuldt, alt afhængig af hvordan det udvikler sig.

Jeg synes du skal tage en snak med din læge, der allerede har behandlet dig tidligere. Så får du det bedste svar på hvad der er bedst for lige præcis dig.

Mange hilsner Susan

Susans billede
Susan fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål