Super forelsket

brevkassespørgsmål

Super forelsket

brevkassespørgsmål af
Oliver
15 år
Oprettet 6 år 4 måneder siden

Hej cyberhus! Jeg er en 15 årig dreng, som har været forelsket i den samme pige siden starten af 8. klasse og nu går jeg i 9. klasse. Jeg snakker rigtig godt med den her pige, og vi griner hver gang vi snakker sammen. Vi har RIGTIG mange af de samme interesser og har derfor altid noget at snakke om. I sommerferien snakkede vi meget om kærlighed og forelskelse uden at jeg gav hints ang. Min forelskelse. Men hun fortalte mig, at hun ikke var klar til at ha' en kæreste endnu. Derfor ville jeg ikke prøve at spørge hende om vi skulle være kærester, fordi at jeg allerede vidste hvad svaret ville være. Men jeg kan bare super godt li' hende og tænker dagligt på hende. På hvilken måde kan jeg sige det på, uden at det bliver akavet efterfølgende hvis hun altså siger nej?

Svar:

Hej

Det kan være svært at spørge om den slags, især når hun selv har sagt, at hun ikke vil have en kæreste lige nu. Når hun har sagt det, kan det blive ekstra akavet, hvis du spørger.

I stedet for at spørge hende direkte, kan du prøve at være mere sammen med hende, og f.eks. spørge om I skal lave noget sammen uden for skolen. Det kan godt bare være at lave lektier sammen, hvis I går i samme klasse. Når I har mange af de samme interesser, kan det være du kan invitere hende med til noget, som I begge interesserer jer for. F.eks. se en film om noget af det, I begge interesserer jer for. Siger hun ja, kan I prøve at snakke sammen der, og du kan prøve at spørge hende, om hun stadig ikke vil have en kæreste. Det kan også være, at der sker noget, når I bliver tættere, så det bliver nemmere for dig at finde ud af, hvad du skal gøre.

Hvis du gerne vil fortælle hende det alligevel, kan du prøve at komme med nogle hints om, at du godt kan lide hende, og så se, hvad der sker.

Med venlig hilsen

Luna

Lunas billede
Luna fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål