Stoffer og tobak
brevkassespørgsmål af
Jakob
13 år
Hej
hvad vil der ske hvis min lærer ser mig i min fritid ryge, tage snus, sniffe lightergas, drikke alkohol og stoffer? pga har prøvet at ryge og prøve snus og drikke alkohol

Svar:
Hej Jakob
Godt spørgsmål du stiller. Det er svært at sige præcis hvad din lærer vil gøre. Det afhænger nok lidt af hvad det er de skulle komme til at se.
Men hvis din lærer blev bekymret for dig, og tænker jeg at han/hun kunne tage en snak med dine forældre og ikek mindst en snak med dig om, hvordan du har det. Jeg kan selvfølgelig ikke sige hvad der skulle til for at din lærer ville blive bekymret for dig, men hvis nu var lærer, og så en af mine elever gøre de ting du beskriver, så ville jeg helt sikkert tage en snak med dig, og nok også med dine forældre. Det er bare en del af arbejdet som lærer. At man skal gøre noget, hvis man bliver bekymret for en elev.
Hvordan kan det være du har prøvet de her ting du nævner, og så også nævner lightergas og stoffer. Er det fordi det er noget du kunne tænke dig at prøve, og hvordan kan det være? Jeg tænker det er ret tidligt, i forhold til mange andre unge, at du har prøvet at drikke og ryge. Hvis du kunne tænke dig at snakke mere om det, kan du skrive igen, eller logge på vores chat.
Gode hilsner Tanja