Stød?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej. næsten hver dag har jeg det som om jeg har sådan “stød’ i min krop, ligesom hvis man for “stød” af en brødrister. Den der snurrende fornemmelse. Hvad er det? Kan jeg mangle nogle vitaminer? Følelsen kan vare op til 2 min. Og så forsvinde, og så komme igen... det er noget mærkeligt noget

Svar:
Hej
Det er et godt spørgsmål.
Det du fortæller kan være mange forskellige ting og det er svært at komme med et ordenligt bud, når jeg ikke har dig foran mig og kan undersøge dig.
Nogle gange kan muskelspændinger give tryk på nerver og give stød/ jag fornemmelse. Andre kan man, hvis man bliver psykisk påvirket af noget/angst oplever reaktioner fra sin krop som du beskriver. Det lyder umiddelbart ikke sandsynligt at vitaminmangel giver dig den slag "stød".
Jeg ville gerne hjælpe dig bedre men det er svært når vi ikke kan tale samme og jeg ikke kan undersøge dig.
Jeg synes ikke det lyder farligt men synes du skal gå til din egen læge, der kan undersøge dig ordentligt.
Mvh