Ticks?
brevkassespørgsmål af
Anonymus
15 år
Hej Jeg har sådan nogle ticks på den ene side af min hals. Som om der er en muskel der sidder fast eller sådan noget. Nogen gange kan jeg ikke mærke noget men nogen dage ryster den ligesom helt vildt. Kan jeg gøre noget ved det???

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål. Det lyder som en muskel der driller lidt på den ene side af din hals.
Det er sådan generelt set, at alle slags væv i kroppen udskiftes løbende, det gælder også de små nerver som aktiverer vores muskler. Når de små nerver er ved at blive udskiftet kan der i en periode ske en slags kortslutning som gør at en del af musklen aktiveres af sig selv. Det lyder som det der er tilfældet hos dig. Det er en helt godartet tilstand som dog godt kan vare et stykke tid, ofte 3-6 uger.
Hvis det mod forventning ikke skulle blive bedre og du pludselig har det i mange muskler samtidig så synes jeg du skal tage forbi din praktiserende læge, men jeg regner bestemt med at det går væk af sig selv.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Med venlig hilsen
Morten