Stoppe med p-piller en uge før
brevkassespørgsmål af
Bananna
17 år
Hej! Kan man godt stoppe med sine p-piller en uge før end man burde hvis man har sprunget den over en gange i streg, altså taget to stiper efter hinanden,  og så stadig være beskyttet?

Svar:
Hej,
Sådan som jeg forstår dit spørgsmål, så tager du normalt P-piller med 21 dages hormonpille og 7 dages pause (ingen pille/hormonfri), hvor du typisk får din menstraution (samlet set 28 dage). Du har nu taget hormonpille i 21 + 21 dage (samlet 42 dage) uden pause. Hvis det er korrekt forstået, så er du stadigvæk beskyttet mod graviditet.
Jeg vil råde dig til at bruge anden form for beskyttelse (f.eks kondom), hvis du er tvivl eller glemmer at tage pillen.
Mvh
Niclas