Røde knopper efter intimbabering
brevkassespørgsmål af
Ida
15 år
jeg har barberet mig dernede et par gange. Hver gang jeg gør det ender min hud med at blive irriteret. Jeg får røde knopper og bumse lignene knopper. Hvad gør jeg?

Svar:
Kære Ida
Jeg må indrømme at det ikke lige er noget vi lærer om på lægestudiet, men en hurtig søgning giver nogle fornuftige råd. :)
1. Varm huden op med varmt vand inden du barberer
2. Klip lange hår kortere inden du går i gang.
3. Brug barberskum, olie eller lignende. Men brug noget uden parfume mv.
4. Skift barberblad hyppigt så det ikke bliver sløvt
5. Barber ikke for ofte
6. Hav god tid når du barberer og pas på!
Hvis du selv søger finder du helt sikkert flere råd. Jeg har "barberet" ( ;) ) lidt i dem, så du ikke får dem hvor et bestemt produkt anbefales, fordi mediet udemærket kan være sponsoreret. Når det er sagt kan det jo sagtens være noget af det virker, men prøv dig evt frem med disse råd først. Håber det hjælper.
Mvh Maria