Spil jeg ikke må spille

brevkassespørgsmål

Spil jeg ikke må spille

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Hej jeg har et problem. Jeg ville gerne spille gta med mine venner men må ikke spille spillet. Alle mine venner spiller det og ville være med i fælleskabet. Jeg ved ikke hvordan jeg skal få mine forældre til at sige ja. plzz hjælp

Svar:

Hej Ano,

Tak for din besked. Jeg synes, at du er rigtig godt på vej, når du snakker om fællesskab og at få lov at hænge ud med de andre - det er jo det vigtige i computerspillene.
Hvis du siger det til dine forældre, vil de helt sikkert spørge, hvorfor det lige skal være GTA, når det nu er så voldsomt. Her er det vigtigt, at du og fællesskabet har snakket om, hvilke dele af GTA, der er sjove, og hvilke I ikke gider; kampagnen er rigtig voldsom og blodig, men det behøves multiplayer-delen jo ikke at være. Det kunne være et rigtig godt forslag at få forældrene i klassen til at sætte sig sammen og snakke om, hvilke spil de synes I skal spille sammen - så kan dine forældre høre fra nogle af de andre voksne, hvorfor de synes at GTA er okay.

Aldersmærkerne fra PEGI er kun anbefalinger, og kommer fra spiludviklerne selv - ikke fra eksperter! Det har vi skrevet lidt om her: https://cfdp.dk/blog/for-foraeldre/aldersmaerkning-og-dig/. Måske dine forældre kan bruge det :)

Jeg håber du får lov at være med i fællesskabet :)
//Christian

Christians billede
Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål