Gravid af sæd på finger.

brevkassespørgsmål

Gravid af sæd på finger.

brevkassespørgsmål af
Mads l
16 år
Oprettet 6 år 8 måneder siden

hej, jeg er 16 år gammel og har en kæreste som er et halvt år yngre end mig. Jeg var sammen hende en dag. Jeg havde en smule presæd i bukserne. senere hen fik hun finger. Jeg går og er itvivl om jeg havde niget af det presæd på fingrene. Da hun fik finger var jeg ret langt oppe. Og nu er jeg i tvivl om hun kan blive gravid?

Svar:

Kære Mads,
Tak for dit spørgsmål.

Hvis du har haft sæd på fingrene, kan hun teoretisk set godt blive gravid - men sandsynligheden er meget meget lille.
Hvis hendes næste menstruation udebliver, bør hun tage en graviditetstest. De kan fås på apoteket og i flere supermarkeder. De er nemme at bruge, men læs instruktionen grundigt inden.

Jeg må anbefale, at I hver især tager en snak med jeres egne læger omkring prævention.
Der er mange muligheder. Kondom har den fordel, at man samtidig er beskyttet mod kønssøgdomme.

Jeg håber, du/I kan bruge mit svar.
Mvh Kasper, læge

KasperAs billede
Kasper har svaret på dette spørgsmål