Små bryster
brevkassespørgsmål af
Amanda
13 år
Hej bk
jeg er en pige på 13 år, som er meget nevøs for at mine bryster ikke vokser mere. Jeg har nemlig fået min mens, men jeg bruger str a 70 i bh.
Og nogle folk siger at ens bryster ikke vokser mere efter at man har fået det. Men mit venstre er også meget større end det højre.
Så kommer de til at vokse mere? Eller bliver de overhovdet ligestore?

Svar:
Hej Amanda
Jeg tror rigtig mange piger på din alder går med samme spørgsmål som dig, og derfor er det super godt, at du skriver her i brevkassen, så flere kan få noget ud af dit brev.
Du spørger om dine bryster kommer til at vokse mere og ud fra din alder, så tror jeg helt sikkert godt du kan regne med, at dine bryster vil fortsætte med at vokse. Ens bryster vokser nemlig gennem hele puberteten også selvom, at man har fået sin mens. Faktisk fortsætter bryster med at ændre form og størrelse hele livet igennem, eksempelvis hvis man taber sig eller tager på i vægt. Det kan derfor også sagtens være, at dine bryster vil komme til at ligne hinanden mere i størrelse, men ens bryster vil sjældent være nøjagtigt lige store eller ligne andres, og det er netop, det er så fantastisk ved ens bryster, fordi de er helt unikke.
Jeg håber du kan bruge mit svar  og husk; alle bryster er smukke som de nu engang er skabt.
De bedste hilsner
Maren