Skrev i et andet brev her til
brevkassespørgsmål af
Pige
10 år
Hej cyberhus . Jeg haft skriven i os svar for de jeg skrev en dreng bliv slået af sin mor. Men hans mor sende mig onde øjne når heg skal besøg min far der hun os bor det ikke rart og får ondt i maven er bang for hun gør mig ondt

Svar:
Kære du.
Det er rigtig godt at du skriver, for det er slet ikke rart at gå rundt og have ondt i maven og være bange for, om der er en, der vil gøre en ondt. Forhåbentlig vil hun slet ikke gøre dig ondt, men måske oplever du det sådan fordi, at du har fortalt os det, du har set hende gøre mod hendes dreng, og at du så er bange for, at hun vil gøre det samme mod dig. Det vil give rigtig god mening, hvis det er sådan du har det.
Jeg synes, at du skal fortælle din far, hvordan du har det, når du besøger ham og du møder ham drengens mor. Det vil måske kræve, at du fortæller din far, at du har skrevet til os og fortalt hvad du har set, men som vi også skrev til dig, så har du kun gjort det rigtige ved at skrive til os. For når man er bekymret for nogen eller har set, at der er nogen, der ikke bliver behandlet ordentligt, så er det rigtig godt, hvis man siger det til nogen, så der er nogen, der kan hjælpe. Og din far vil forhåbentlig også se sådan på det, for du har ikke gjort noget forkert. Du kan fortælle din far lige præcis det, du har skrevet til os, at du føler at hun sender dig onde øjne, og det gør dig rigtig bange. For det er hans opgave at beskytte dig, så hvis du føler dig utryg, så er det vigtigt, at han ved det.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at du fortæller din far, hvordan du har det med drengens mor.
Mange hilsner Laura