Skadet og grim næse

brevkassespørgsmål

Skadet og grim næse

brevkassespørgsmål af
Noah
18 år
Oprettet 2 år 1 måned siden

Hej cyperhus Jeg har for 3 år siden deltaget i en fodboldkamp. Under forskoldkampen bliver jeg så sparket i hovedet på et indlæg. Jeg formoder min næste har været brækket men har aldrig fået det tjekket fordi det mente min forældre ikke var nødvendig! Det resultere så i at jeg har fået problmer med næsen jeg døjer med at være snottet heletiden og næsten ikke kan komme af med det igen. Jeg har vejrtrækningsproblemer gennem næsen og kan give smerter Den er blevet grimmer med tiden og det fylder utrolig meget psykisk for mig den har fået en stor hump og tippen er bukket og den passer slet ikke til mit hoved længere Er det noget jeg kan få opereret og er det noget som koster penge. Er det noget jeg selv skal betale. Dækker min sundhedsforsikring. Hvordan bliver min næse normal igen Håber i kan hjælpe mig!!

Svar:

Hej Noah

Det var da voldsomt frustrerende at have de her udfordringer med næsen.

Du har en række rigtig gode spørgsmål, som er rigtig svære at give dig gode svar på, sådan uden videre.

Du spørger om du kan blive opereret, og det enkle svar er ja, det kan du med stor sandsynlighed godt.

Hvis du har vejrtrækningsproblemer som følge af en skade, og det vurderes at en operation kan afhjælpe, vil du formodentlig ikke skulle betale operationen selv. For at finde ud af om en operation kan hjælpe, skal du undersøges hos en øre-, næse- halslæge.

Hvis en læge vurderer at en operation er nødvendig, og at dine problemer skyldes en skade, vil du sandsynligvis ikke selv skulle betale.

Sundhedsforsikringer er meget forskellige, så for at vide om den kan betale en eventuel operation, hvis det offentlige ikke betaler, er du nødt til at nærlæse din forsikringspolice, hvor det helt sikkert står beskrevet. Du kan også ringe til dit forsikringsselskab og spørge.

Men lige meget om det er det offentlige, dig selv eller din sundhedsforsikring der skal betale en eventuel operation, så er første skridt at blive undersøgt hos en speciallæge. Så ved du meget mere om hvad dine vejrtrækningsproblemer skyldes og præcis hvordan de kan afhjælpes. Du vil også kunne få svar på om en eventuel operation for vejrtrækningsproblemerne samtidig vil kunne ændre på det bump og buk som din næse har fået eller om det kræver en helt anden operation.

Som du kan se kan jeg ikke give dig helt præcise svar på dine spørgsmål, men jeg ved til gengæld hvor du kan få dem.  Så afsted til en øre- næse- halslæge, så du kan få de svar du søger.

Mange hilsner Julie

Julies billede
Julie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål