Seksuelt aktiv?
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hejsa
Hvad er definitionen af at være sekselt aktiv, hvis lægen spørger? Er det kun sex? eller tæller det fx at have fået finger? Tæller det at onanere?
Tak

Svar:
Hej med dig,
Når lægen spørger om du er seksuelt aktiv er han/hun interesseret i, om du foretager dig noget seksuelt med en partner. Det er altså både penetrationssex, oralsex, håndsex, analsex, osv., men ikke onani, som lægen har brug for at vide noget om. Afhængigt af i hvilken sammenhæng lægen spørger kan det være nødvendigt at skelne mellem, om man har haft fx penetrationssex eller "kun" håndsex (finger, handjob, osv.).
Hvis du er i tvivl om hvad lægen mener, kan du altid spørge ham/hende. Lægen er vant til at få den slags spørgsmål, så det er der ikke noget pinligt i.
Jeg håber mit svar hjalp.
Mange hilsner,
Siv