Min krop vil ikke rigtigt...

brevkassespørgsmål

Min krop vil ikke rigtigt...

brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år

Jeg er meget presset og stresset for tiden. Jeg går til en psykolog og taler med hende om mine problemer.

Min sexlyst er væk. Jeg onanerer ikke og jeg er ked af, at min lyst er væk. Sikkert pga alle de ting, som jeg kæmper med.

Vil sexlysten komme igen? Kan jeg evt mon drøfte det med  psykologen?

Jeg er bange for, at hun er fordømmende omkring onani og jeg synes det er flovt at tale om det enme, meget pinligt.

Hvordan tager man hun på det at tale om fx onani?

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå du er frustreret over at din sexlyst er væk. Jeg tænker at det er en helt naturlig reaktion på stress, og en presset hverdag.

Langt de fleste mennesker har brug for overskud og balance for at sexlysten blomstrer, så når du i øjeblikket er meget presset tænker jeg din krop handler helt naturligt. Den bruger ligesom energien på det absolut nødvendige.

Du spørger om sexlysten kan komme igen, og det kan jeg garantere dig for at den kan. I takt med at du finder mere ro og balance i forhold til de ting du er presset over er jeg sikker på du vil opleve at sexlysten vender tilbage.

Jeg kan godt forså du synes det er svært at tale med psykologen om. Men samtidig er det måske et vigtigt emne at tage op? Både fordi det lyder som om den manglende sexlyst lyder til at fylde negativt oven i de andre ting som stresser dig? Men også fordi jeg tænker din psykolog muligvis kan give dig nogle gode redskaber til hvordan du kan arbejde med sexlysten.

Som psykolog er det at tale om sexlyst ikke usædvanligt. Ligsom det er normalt at ordne et brækket ben som læge, så er det at snakke om alle mulige følelser og tanker helt naturligt for en psykolog. Og sex, onani, og sexlyst er bare en helt naturlig del af hverdagen og livet for langt de fleste mennesker. Jeg tænker at din psykolog med stor sansynlighed har talt med mange andre om sex.

Det er fuldstændig naturligt at onanere. Både som teenager og voksen er det helt almindeligt for både mænd og kvinder. Jeg tænker din psykolog med høj sansynlighed selv onanerer ligesom de fleste voksne gør, så jeg tænker ikke hun vil være fordømmende. Onani er en naturlig og sund del af voksenlivet. Det tænker jeg din psykolog vil være enig i.

Jeg ved ikke hvad der vil være den bedste måde at åbne op for snakken om onani for dig? Hvis du synes det er svært at skulle sige direkte til din psykolog, kan du måske overveje at skrive det til hende. Det kunne være en mail, eller et brev du skriver og tager med til hende? Det vigtigste er at du får fortalt at din manglende sexlyst er begyndt at fylde negativt oveni alt det andet og at du derfor har brug for at snakke om det med hende.

Jeg håber du vil give det en chance og få talt med hende om det.
Jeg er sikker på at du kan genfinde sexlysten. Jeg tænker din krop lige nu bruger alt energien på at komme igennem stress, og derfor ikke kan overskue sex og onani. Men jeg er sikker på det kan ændre sig og komme tilbage.

Bedste hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål