Kan ikke få den op og stå
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Cyberhus.
Igår var jeg sammen med min kæreste og vi prøvede at have sex. Men jeg kunne simpelthen ikke få den op og stå. Hun prøvede at rive den af på mig men det hjalp slet ikke. Det er ikke fordi jeg ikke tænder på hende, fordi det gør jeg. Det er nu sket 2 gange og jeg er virkelig flov over det. Tænkte om i måske kunne henvise til nogle piller som kan få den op stå? Eller bare en løsning på problemet

Svar:
Kære 16-årige dreng,
Tak fordi du skriver ind, og tro mig når jeg siger at der absolut intet flovt over det du skriver ind med.
Du står nemlig i en situation, som stort set alle drenge har været igennem, eller kommer til at opleve en eller flere gange i deres liv. Næsten alle har prøvet at være sammen med en pige, og oplevet at man ikke kan få erektion lige meget hvor meget en selv/hun prøver, netop i det øjeblik hvor der er brug det.
Det er en følelse af skam og frustration, da vi føler det er vores stolthed og mandighed, det går ud over, og fordi vi frygter hvad pigen mon tænker(de har ofte forståelse for det, og ved godt du bare er nervøs). Men der er intet at skamme sig over.
Det er blot nerver og/eller stress, som gør at man ikke kan præstere i den givne situation, hvor man føler alt afhænger af ens erektion. Derefter har man svært ved at tænke på andet, og man frygter næste gang man skal have sex, for tænk hvis det sker igen. Det bliver altså en ond cirkel, som skal brydes.
Bare slap af næste gang du har sex med din kæreste, og tænk kun på øjeblikket. Det lyder simpelt, men mere skal der ikke til. Fokuser på din kæreste, nydelsen og det at i er sammen, og før eller senere skal du nok få en erektion, bare vent og se.
Jeg håber du har fået svar på dit spørgsmål, og at du ikke vil bekymre dig mere. Har du flere spørgsmål er du naturligvis velkommen til at skrive ind igen.
Mange hilsner, Torben(Brevkasserådgiver)