Han vil ikke mere.
brevkassespørgsmål af
Lilo
21 år
Kære cyberhus. Jeg skriver til jer fordi at jeg har den her ulidelige følelse, jeg kan knap kende min kærestes og mit forhold mere. Vi har været sammen i 9 måneder, og har altid været intime sammen. Ikke hver dag, selvom jeg gerne ville. Men ofte nok. Nu er Vi så kommet til Det, at han godt kan putte med mig, kysse med mig(meget) og alt andet. Men lige så snart jeg prøver, så kommer der en undskyldning. Vi er sammen hver dag. Og morer os gevaldigt. Men sex har jeg ikke set noget til i 14 dage. Og før det gik der næsten en måned i mellem. Mit spørgsmål er så, hvad kan jeg gøre. For hans undskyldninger er fx. (Det gør ondt når jeg kommer) jeg har ondt i maven (jeg gider ikke lige nu, måske i aften) jeg er kommet til skade. Ingen af tingene passer. Jeg har kendt ham i mange år. Og i det hele taget mødt 2 af hans ekskærester, som på ingen måde holdte igen, med hvor forbandet aktiv han var med dem. Den ene aften stødte vi ind (tilfældigt) i hans ene ekskæreste. Og det skal lige siges at vi var i byen og fik drukket lidt for meget alle sammen, så tog det ikke så slemt, hvad hun sagde. Men ordret. ( han ordnede mig hver morgen standart. Og gerne også hver aften) jeg føler mig uduelig. Er selv dybt afhængig, og holder mig virkelig tilbage. Vi bliver også tit uvenner over det. Håber på svar. Hilsen. (Nonnen)

Svar:
Kære du.
Tak fordi du skriver i brevkassen. Det lyder til, at du er rigtig ked af det og frusteret over, at det virker til, at din kæreste ikke længere har lyst til at have sex med dig, og at dit seksuelle behov derfor ikke bliver mødt. Jeg kan godt sætte mig ind i nogle af de tanker, du går med. Derfor synes jeg også, at det er super fint, at du har skrevet herind.
Når man er i et forhold, er det rigtig vigtigt at kunne være helt ærlige overfor hinanden, så man ikke går rundt og er ked af det over noget, man ikke har fået sagt. Måske kunne det derfor være en mulighed at tage en snak med din kæreste og stille og roligt fortælle, hvordan du har det, og hvilke tanker du går rundt med. Du kan evt. fortælle nogle af de ting, som du har skrevet her i brevkassen. At du føler dig uduelig, når du bliver afvist, og at du føler dig usikker på dig selv og jeres forhold. Samtidig kan du evt. også fortælle ham, at du har nogle seksuelle behov, som du har brug for at få tilfredstillet. Hvis du har mod på at tage en snak med ham, er det vigtigt du ikke prøver at bebrejde ham for meget eller giver ham dårlig samvittighed over, at han ikke vil have sex. Det kan ofte gøre situationen værre og påvirke så han muligvis ikke har lyst til at åbne sig op overfor dig. Måske kan det være, at han har det lidt svært for tiden eller er stresset på en eller anden måde. Det kan nemt påvirke ens sexlyst i en negativ retning, og måske er det tilfældet for din kæreste. Alle menneskers behov for sex er meget forskellige, og det lyder til, at I må se, om I kan finde en løsning, hvor begge jeres behov bliver tilfredsstillet.
Selvom dit seksuelle behov ikke bliver tilfredsstillet lige for tiden, kan det være en idé ikke at presse for hårdt på med sex, når I er sammen. Muligvis allerede inden at I putter og kysser, så har han i baghovedet, at du nok gerne vil have sex. Muligvis trækker han sig derfor tilbage. Du kan evt. prøve at lade være med at lægge op til sex nogle gange, når I putter og kysser, selvom du måske har meget lyst til ham. På den måde signalerer du, at det også er rart at være intim med ham uden, at det behøver at have noget at gøre med sex. Dette kan gøre, at det hele måske lidt mere afslappet i mellem jer - hvilket kan føre til, at han føler sig mindre presset til noget, og at lysten til sex ligeså stille kommer tilbage.
Jeg kan godt forstå, at du blev ked af at høre om din kæreste og hans eks-kærestes forhold og deres sexliv. Det bedste man kan gøre i sådan en situation er så vidt muligt at forsøge at lade være med at sammenligne sig selv/ens eget forhold med andres forhold. Det kan være rigtig svært, men det er sjældent, at der kommer noget godt og brugbart ud af det. Forhold er meget forskellige fra hinanden, og ét bestemt forhold er ikke mere rigtig end et andet.
Jeg håber, at du kan bruge mine råd, og at dig og din kæreste finder ud af det i fælleskab med hinanden.
Kærlig hilsen
Cecilie