Første gang og Størrelse på Pik
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus.
Jeg er en dreng på 14 år, og har i et stykke tid tænkt på hvor stor en pik gennemsnitlig er den første gang man har sex. Min er 11 cm i stiv tilstand, er det normalt at have sådan en størrelse for gang man har sex?

Svar:
Hej med dig,
Der findes ikke et endeligt svar på hvor lang en pik i gennemsnittet er, når man har sex første gang. Jeg kan ikke finde nogle undersøgelser der har vist det, samtidig er det vigtigt at huske på at der er meget stor forskel på størrelser og på den seksuelle debut.
I forhold til længden af en pik, kan jeg fortælle at en gennemsnitlig længde er ca. 9 cm i slap tilstand og ca. 13 cm i stiv. Dette betyder selvfølgelig at der både findes nogen mænd der er længere en 13 cm og nogen der er mindre end 9 cm.
Den gennemsnitlige alder for at have sex første gang er omkring de 16 år for både piger og drenge. Der er dog rigtig mange der først har sex efter de er blevet 18 år. I Danmark er den seksuelle lavalder 15 år, hvilket betyder at man ikke må have sex med nogen under 15 år - dog står der ikke noget om hvornår man må begynde at have sex.
Jeg håber, at du kan bruge svaret.
Mange hilsner
Stine