Er det normalt at barber sig ved penis?
brevkassespørgsmål af
Emil
14 år
Hej jeg er en dreng på 14 år og alle drengene i min klasse barber sig ved penis undtagen mig.
er det normalt at barber sig ved penis og er det noget man skal gøre fordi de andre gør det

Svar:
Hej med dig
Ja, det er meget normalt at barebere sig, hvis man har lyst til det. MEN det er også helt normalt IKKE at gøre det.
Hvis man ser porno kan man godt få den idé at alle barberer sig, men sådan er virkeligheden langt fra.
I virkeligheden er det kun ca. 40 procent af kvinder der barberer sig. Og for mænd og drenge er det endnu lavere under 20 procent faktisk.
Så altså. Hvis du selv har lyst er det helt i orden, men det er på ingen måder noget du skal føle dig presset til. For det er mindst lige så almindeligt ikke at gøre noget.
Bedste hilsner
Niels-Christian