Er det incest eller acceptabelt??

brevkassespørgsmål

Er det incest eller acceptabelt??

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 6 år 7 måneder siden

Hej Cyberhus!

Der er noget der har gået mig på i et godt stykke tid og jeg har svært ved og finde ud af om jeg skal blande mig udenom eller gøre noget.

Min mor døde da jeg var 3 år og så fandt min far en ny kone som jeg altid har kaldt for mor. Vi er 3 søskende, mig og min lilebror og så vores papsøster, men vi har altid kaldt hende bare for søster, så har altid følt vi var en normal familie...

Men min lillebror og lillesøster er begyndt at være sammen-sammen, de har altid været bedste venner siden de var små, men nu er de altså begyndt at opføre sig som kærester og have SEX!!!

Det gik op for mig at der vel slet ikke er noget man kan gøre da vi ikke er rigtige søskende, men forstår ikke hvad forskellen egentlig er, for vi er vokset op sammen og deler forældre så burde det ikke være det samme? Altså være incest....

Prøver ikke og være politimand men vil bare gerne forstå det i mit hoved

Svar:

Kære dig..

Mange tak for dit brev. Jeg er glad for, at du skriver her ind.
Jeg forstår godt, du er forvirret over din brors og papsøsters forhold. For umiddelbart så er det jo ikke noget, som man synes, er helt normalt.

Der er dog intet ulovligt i, at din bror og papsøster er kærester og har sex sammen, da de ikke er i familie sammen biologisk. Det kan dog virke meget upassende og være svært for mange at acceptere.
Især for jeres forældre, hvis de finder ud af, at de har et forhold sammen.

Jeg synes, at kunne mærke på dig, at du ikke er helt tilpas med, at de har et forhold sammen, og det forstår jeg godt, at du har det sådan. Jeg vil nok opfordre dig til at snakke med din bror og papsøster om, hvordan du har det med, at de er sammen. Jeg ved godt, at det er nemmere sagt end gjort, men det er en svær og ubehagelig situation, du står i lige nu. Som du selv siger, vil du ikke lege politimand, men du vil gerne kunne forstå, hvorfor de er sammen. Jeg synes, det er vigtigt, at I får snakket sammen og delt de tanker, du går rundt med. Jeg ved heller ikke, om din bror og papsøster har tænkt over, hvilke konsekvenser det kan have for nem at være sammen. Jeg tænker både for dem, for jeres forældre og jeres omdømme, hvis andre finder ud af det. Mange har en ret hårde holdninger, når det kommer til sex i familien, også selvom det ikke er ulovligt, det som din bror og papsøster gør.

Jeg håber, du kunne bruge mit svar til noget, og at du har mod på at tage en snak med din bror og papsøster om deres forhold.

Mange knus,
Anna

AnnaIMs billede
Anna fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål