Savner hende...
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus Her for et par år siden skrev mig og en pige sammen på en app. Vi var begge to lidt forelsket i hinanden. På et tidspunkt lukkede app'en, og så kunne jeg ikke få kontakt til hende igen, eftersom hun ikke måtte have sociale medier... Her for nogle uger siden addede hun mig så på snap. I starten troede jeg, at jeg læste forkert på hendes navn, men så indser jeg, at det er hende. Vi skriver lidt sammen og vi bliver rigtig gode venner og vi begge kan stadig godt lide hinanden. Men så skete det. Hun skriver til mig, at hun ikke må bruge sin mobil og computer her indtil sommerferien er slut. Jeg blev helt knust indeni og kan ikke rigtigt få mig selv til at spise. Bare efter 3 dage har jeg været ked af det og savnet hende, og tror ikke jeg kan holde det ud i 40 dage mere... Hvad skal jeg gøre??? Hilsen Mig

Svar:
Kære dig
Kærlighed og forelskelse kan være utrolig dejligt og utrolig hårdt, og det lyder til at du har prøvet begge dele. Når det sker så er det en god idé at snakke med nogen om det, for så er det nogle gange lidt nemmere at bære.
Så vidt jeg kan forstå så handler dit brev om at du er blevet vild med en pige som du har mødt online. Derfor må jeg tænker at du ikke har mødt hende i virkeligheden? Nu skriver du så at hun ikke må bruge sine sociale medier i hele sommerferien, og at du kommer til at savne hende så meget at det gør helt ondt. Det kan være utrolig hårdt at skulle gå længe uden at snakke med den man holder af, men samtidig så er savn en god ting, fordi det viser at du virkelig holder af hende. Samtidig så har du hende med i tankerne uanset hvor du er, og det kan give dig en masse at fortælle hende om når I skal ses igen. Her kan det også være en god idé at lave alt muligt spændende, fordi det samtidig flytter din opmærksomhed, så du ikke hele tiden tænker på hende.
Du skriver ikke om I har mødt hinanden eller præcis hvor meget I ved om hinanden, men hvis du er helt sikker på at hun er den som hun siger hun er, så kan du jo foreslå at I begynder at skrive breve sammen eller tale i telefon sammen. Det er jo en gammeldags form for sociale medier, og jeg forestiller mig at hendes forældre også synes det er en okay idé. Så prøv at skriv til hende på snapchat og foreslå at I ringer sammen på en hjemmetelefon eller måske dine forældres telefon. Grunden til at jeres forældre skal være med indover, er for at de bedre kan være med til at passe på jer og hjælpe jer, og hvis jeres forældre også får snakket sammen, så kan det endda være at I kan aftale at mødes her i løbet af sommerferien.
Jeg ved godt at det ikke er en kontakt som er lige så hurtig som de sociale medier, men det er da i det mindste en kontakt :)
Jeg håber du kan bruge mit svar, og jeg håber at I får snakket lidt sammen her henover sommerferien, så du ikke skal få rundt og have det skidt, men kan nyde sommeren.
Kærlige hilsner,
Signe